неділю, 28 квітня 2013 р.

Мої роздуми про професію "бібліотекар"

Зовсім недавно я сиділа мудрувала над заповненням анкети на участь в програмі "Сучасний бібліотекар". Здавалося б декілька питань і все. Але деякі моменти мене наштовхнули на роздуми про мою професію на сьогодні і про себе як бібліотекаря.

Взагалі в бібліотекарі я потрапила випадково. Мені ніколи не спадало на думку, що у бібліотеці можу працювати саме я. Моя професія натрапила на мене зненацька і з легкої руки моєї попередниці (адже саме вона мене рекомендувала і просто за руку повела знайомити з моїм тоді ще майбутнім керівництвом). 
І понеслось!..  

Але зараз я зроблю деякий екскурс у минуле...
  
У зв'язку з особистими причинами, я не мала можливості навчатись стаціонарно. Тай взагалі, коли постало питання про моє подальше навчання після закінчення школи....можна сказати, що такого питання просто не було. А я все життя мріяла... Мені хотілось бути то журналістом, то стюардесою, а під кінець шкільної науки серйозно задумувалась про напрям "Іноземна мова". Гуманітарні науки - це був мій напрям, в якому я вільно плавала. Але обставини одна за другою були проти мене. Так що для мене вступ до ВУЗу (хоч і на заочний відділ) став просто небувалою подією. Підготовки до сесій у перший рік навчання займали багато часу, а сам період сесії був для мене шматочком мрії.
Так будучи уже на 2 курсі я пішла працювати в свою бібліотеку. Для мене тоді це була тимчасова робота, адже я навчалась на іншу спеціальність. І так від сесії до сесії почалась моя бібліотечна біографія. 
А бібліотека ніяк не мене не сприймала, вона наче відчувала, що я не планую залишатися у ній на довго. Роботи вистачало як для новачка, що аж дах часом хотів поїхати. Було важко осягнути море чужої інформації. Психологічно було важко пристосуватись, адже скрізь панував стереотип про мою професію, який на мене просто давив, тай ніхто не хотів сприймати всерйоз молоду і недосвідчену працівницю. За перші 2-3 роки моєї роботи у бібліотеці я збиралась чи не 10 разів писати заяву на звільнення, а коли виникло питання про освоєння комп'ютера - у мене була істерика і море сліз. Комп'ютер і бібліотекар плюс я? Для мене ці  поняття були геть несумісні. І тут знову я пишу уявну заяву на звільнення і мудрую про нову роботу.
Але проходила одна, друга ніч роздумів (а мені саме вночі добре думається) і я залишалась у своїй бібліотеці. 
Далі крок за кроком я почала знайомитись з технікою, яка так само не хотіла підпускати мене близько до себе: то крапки не було на клавіатурі, а поставити кому в тексті - це був просто жах. Розпач і образа на всіх і на все були постійними моїми друзями у той час, які до всього підкріплювались зневажливими словами оточуючих "Сиди там у своїх книжках і не лізь туди куди тобі не треба!"
Ось тут мене просто понесло! Що за слова? Та я! Та вам усім покажу, докажу і т.д...

Можна ще багато писати і згадувати про все минуле, але повернімось у сучасність, а саме до анкети для програми "Сучасний бібліотекар". Хочу поділитись з вами уривком з неї.

Питання 3: Опишіть своє бачення сучасної бібліотеки. Якщо б у Вас була можливість трансформувати бібліотеки, щоб Ви зробили? Які види послуг, на Вашу думку, бібліотеки мають надавати громадянам? (Обсяг есе – до 200 слів.)

 На мою думку, сучасна  бібліотека – це інтерактивний центр  громади, де книги як носії інформації переплітаються з використанням  новітніх технологій. Бібліотека має бути центром дозвілля, місцем куди б хотілося приходити знову й знову. Адже кожного разу на вас чекає щира усмішка бібліотекаря, який обізнаний та досвідчений і може допомогти у вирішенні та пошуку шляхів вирішення потреби, проблеми.Тепер з використанням  комп’ютерної техніки та Інтернету бібліотека стає потужним інформаційним центром громади, де можна дізнатись куди піти вчитись, де знайти роботу, як купити - продати автомобіль, повчити уроки та отримати безкоштовні консультації щодо роботи на ПК.  Місце, де тебе зустрінуть нові люди, де ти можеш отримати психологічну підтримку і проведеш цікаво дозвілля, місце затишне і тихе, але водночас бурхливе та живе – це бібліотека, якою бачу її я. А кожен бібліотекар працює у атмосфері постійності та  позитиву. Як вдячність – щирі відгуки людей, членів громади та нові й нові користувачі, які прийшли за рекомендацією інших.
Питання 4: Для бібліотекарів: що у Вашій бібліотеці потребує першочергового поліпшення або зміни? Чим Ви пишаєтесь найбільше і як би Ви хотіли зробити цю річ/ситуацію ще кращою?
Звичайно ж можна  багато чого змінити у моїй бібліотеці. Політ фантазії безмежний. Але я  пишаюсь тим, що є зараз у моїй бібліотеці. Ось уже майже 2 роки у бібліотеці с.Грем’яче Острозького району є 3 комп’ютери та підключений Інтернет. Бібліотека затишна та привітна. Функції бібліотеки змінились, більш урізноманітнились. Я отримала нові знання, пройшовши 3 модулі навчання в РТЦ в Рівненській обласній бібліотеці.

В освоєнні нових технологій та сервісів я намагаюсь не відставати, адже кожного дня з’являється  щось нове. На сьогодні мною створено та підтримуються сторінки в соціальних мережах «Вконтакті» та «Фейсбук». Кращі свої презентації я розміщую в мережі "Slide Share" . Але вважаю, що моїх знань недостатньо.

В обслуговуванні моїх користувачів я дотримуюсь правил: швидкість та якість. А при проведенні заходів  стараюсь викластись по максимуму, щоб  усі залишились з хорошими враженнями.

На сьогодні я пишаюсь  своїми досягненнями як бібліотекаря. Завдяки появі комп’ютерної техніки  я змогла показати себе з іншої  сторони. Так минулого року моя робота  «Web 2.0  в бібліотеці або використання соціальних сервісів у бібліотечній роботі» отримала першість на обласному конкурсі «Бібліофест» і це була не остання моя перемога як спеціаліста у 2012 р. Крім того завдяки «Бібліомосту» в 2012 р. я побувала у м. Київ на ярмарку «Сучасна бібліотека». А з останніх моїх досягнень, уже в 2013 році, це нагорода від Острозької райдержадміністрації та Острозької районної ради «Гордість Острожчини» у номінації «Культура», що показує визнання моєї діяльності як бібліотекаря серед працівників району. Такі досягнення підвищують самооцінку та роблять більш впевненішою у собі як професіоналі та наштовхують на нові ідеї.

На майбутнє я планую створити при бібліотеці інтерактивний  клуб «Веселі хакери» для юних користувачів Інтернетом.


Але не забуваймо, що все почалось з перемоги у конкурсі проектів від  «Бібліомоста».

P.S. На сьогодні у мене ще одна подія - я все-таки потрапила в "Сучасні бібліотекарі"!!!


8 коментарів:

  1. Ларисо, Ваша розповідь повернула мене в бібліотечні події орієнтовно 7 річної давнини, адже я пам'ятаю Ваші перші місяці роботи і памятаю впевненість п.М. Андрухової у Вашій успішності. Блиск розумних сірих очей переконував, що у Вас попереду багато перемог, варто тільки витримати час, вчитися і не опускати руки. Так і сталося, я радію Вашим успіхам вклоняюся працелюбству і бажанню розвиватися.Пам'ятаєте, як достойно Ви приймали Донецьких колег? Всі оцінили. Дякую долі і п. Андруховій, що привели Вас у бібліотеку! Хай не замулюється бурхлива ріка Вашого креативу, здоров'я і наснаги для нових перемог !
    З повагою,Світлна Ст.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за гарні слова. Приємно, що Ви слідкуєте за моєю діяльністю)))

      Видалити
  2. Ви так написали, що аж за душу взяло...

    ВідповістиВидалити
  3. Ларисо, допоможіть заповнити анкету на 2 сезон Сучасний бібліотекар.Я дуже боюся,але для мене дуже важливо.Питання життя і смерті...Будьласочка))

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Думаю, головне писати правду і щоб все було відверто, без вигадок. В анкеті потрібно показати на скільки Вам важлива участь у проекті і що Ви зможете змінити у собі і своїй роботі. Якогось особливого рецепту не маю...

      Видалити
  4. Ларисо, вітаю Вас! Я знову у Вас на гостинах, і для мене це свято! Я, мабуть, удвічі старша за Вас, але відчуваю "спорідненість душі". Дякую! Попутного Вам вітру до замріяної пристані!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, що знову завітали. От тільки не можу порадувати Вас чимось новеньким...

      Видалити