суботу, 5 грудня 2015 р.

Бібліотечний ентузіазм

Нехай мене після публікації закидають гнилими помідорами (яйцями і т.д.), але я, після такої досить несерейозної перерви у півтори року, вирішила повернутись до свого блога.

Скажу по правді, за цей досить довгий відпочинок у мене як в професійному, так і особистому житті сталося багато різних цікавих (і не дуже) подій. Звичайно, згадуючи свій перший відносно серйозний пост у блозі, розумію, що навіть два роки назад я досить по - дитячому проявляла максималізм до деяких речей. Тепер я поступила б по-іншому і, напевно, про окремі речі говорила/писала б не так відверто чи емоційно. 


Не знаю як у вас, колеги-бібліотекарі-блогери, складається блогерське життя, але воно у мене було якесь "скоропостіжне"... Спочатку я наче раділа, що маю блог. Чекала на коментарі (як не дивно, але були в основному позитивні), відповідала. Досить велика кількість колег усно говорили про важливість написаного. Та ба! - одна моя одногрупниця на днях, під час пари з бібліотекознавства сказала, що вона через мене пішла вчитись на бібліотекаря! Вона прочитала мій блог і зрозуміла, що ще не все пропаще у нашій професії. Але завжди у гарних ситуація з'являються різні "але"...
Якщо ви знаєте, я звичайний собі сільський бібліотекар з української глибинки. В один час мені захотілось змінити стереотипні погляди на нашу бібліотечну професію загалом. Але головним чином мені хотілося показати, що й у далеких селах живуть, працюють, прагнуть до змін такі ж бібліотекарі, як і в інших досить солідних українських бібліотеках. (Чи вийшло це у мене, не мені судить...)

Досить довгий час я хапалася за різні можливості для бібліотекарів: чи то конкурси, чи тренінги, візити/обміни. В основному мої заявки підтримували, тоді я мала можливість і навчатися, і спілкуватися, і взагалі відкривати для себе світ не через вікно своєї маленької сільської бібліотеки.
Прикро, але, від окремих колег я чула, що у мене манія "вєлічія", бо я замахнулась писати про якісь високі матерії на сторінках блогу. А моє професійне життя дало можливість спілкуватись з різними колегами і не тільки у себе дома.
Знову дозволю собі відвертість, але як у багатьох сільських людей, я маю стереотипну потребу у гарних відгуках і часто думки пересічних людей для мене стають досить важливими перепонами.

В мене потрохи почав пропадати мій бібліотечний ентузіазм... Напевно, як у всіх пристроїв, у мене розрядилась батарейка.


Ні, ви не подумайте, що мені захотілося кинути бібліотеку. Мені подобається моя робота. Без неї я не уявляю своє життя. Але саме таке бібліотечне життя, яке воно є у мене, мені подобається найбільше. Життя насичене яскравими подіями, спілкуванням з різними людьми, візитами, ідеями, постійним невстиганням і відчуттям потрібності. Взагалі мені подобається постійний рух кудись вперед. До всього ж у мене чудове керівництво, яке мене розуміє і підтримує.


Але мої руки опускаються, коли я хочу поділитись усим цим  з кимось із колег і зустрічаю стіну нерозуміння і байдужості. І таких я зустрічала у різних куточках країни. Ми всі хочемо змін до кращого, але в той же час самі не хочемо змінюватись. Ми нарікаємо на владу, керівництво і т.д., а самі ж не хочемо дослухатись до нарікань від людей, саме для яких в природі існують бібліотеки і бібліотекарі.


Цікаво, а як у вас складаються справи з містером Ентузіазмом? Чи може я одна так нагнітаю ситуацію... Допоможіть розібратись...

10 коментарів:

  1. Привіт! все так, і ти Ларисо, не перебільшуєшь. я не працюю, знаходжуся на лікарняному, але мене і досі достають, повертатися не збираюся, хучу рік переждати страсті. але постійно слідкую за бібновинами, роблю закладки, помітки для себе...я слабка до тиску старої системи, їх більше....

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую за влучне порівняння "стара система"! Хай скільки інновацій ми впровадимо у бібліотечну справу, але ж мозок людський заміні не підлягає... Нажаль.

      Видалити
  2. Ти виросла. Стало тісно. Теж таке відчувала, але крок за кроком змінювала і себе, і людей та ситуацію навколо. Якби не вистачило наполегливості, давно б кинула цю роботу - не люблю, коли скучно і немає розвитку. Так що - наполегливості тобі, Ларисочко. Для мене ти і Іванка Білик - справжні бібліотекарі, які показують, що сільська бібліотека - це круто!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Тамаро, дякую за розуміння. Бо справді ми потребуємо саме розуміння. Не хочеться бачити стіну байдужості і апатії. Відрадно, що мені останнім часом геть не скучно. Стільки всього відбувається, що треба лише встигати.

      Видалити
  3. Лариса! ви - двигун прогресу бібліотечної справи Рівненщини, а в майбутньому, маю надію, України! розштурхайте своїх колег, які сидять по бібліотекам в очікуванні пенсії, залучайте молодь, бо саме з ними вам працювати завтра! Я в вас вірю!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Таких двигунів у нас вистачає, я так думаю. Але на рахунок бібліотекарів у солідному віці - знаю таких бібліотекарів, яким ще молоді мають заздрити, через їхню активність. Це все залежить від людини.

      Видалити
  4. Мені здається, що навіть "вечным двигателям" потрібен перепочинок. Може багато всього навалилось і ви дійсно не можете скрізь встигнути, а тут ще й такі випадки від заздрісних колег ( я вважаю, люди кажуть погане, бо в них так не виходить добре як у вас і це їх дратує). Ларисо, не звертайте на них уваги, бо як показує практика такі люди ніколи не оцінять ваші старання. Та й їм не треба нічого доводити, вони цього не варті. Ви вже довели собі, що ви можете, про вашу роботу говорять інші ваші колеги, які бачать у вашій роботі багато позитивного для бібліотечної справи не тільки вашого села, а й України. Ви велика молодчина, бо своїм прикладом надихаєте бібліотекарів з інших регіонів ( маю себе на увазі) долучатися до спільної праці і двигатись уперед. І якщо ви зупинитесь трохи перепочити, в цьому немає нічого страшного, бо ваші творчі злети ще попереду.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Надія, можливо я трохи невчасно написала свій допис. Але це був сплеск емоцій, якій накопичились за деякий час. Але я вірю у краще і що все у нас буде добре.

      Видалити
  5. Ларисо! Ви молодець, пам'ятайте про це. Не звертайте уваги на наріквання, то вам заздрять. Що до ентузіазму, то він дійсно зникає, коли наштовхується на стіну нерозуміння. Але, слава Богу,він має здатність повертатися,коли ввідчуваєш, що зробив правильно, що твоя робота допомогла хоч одній людині. Ваша ж праця надихає багатьох, мене так точно. Успіхів!

    ВідповістиВидалити